برگزاری محفل انس با قرآن در دهه فاطمیه

امام صادق عليه‏ السلام :“مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ ، وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ ” هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود. كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 603

قرآن کتاب معرفت است، کتاب نور است. امیرالمومین علی ابن ابیطالب علیه السلام می فرمایند:هر کسی که با قرآن نشست از این نشست که برخاست، یا هدایتی در او قرون شده است یا بی معرفتی و کوری از او کم شده است. یک افزایشی و یک نقصانی در او به وجود می آید. افزایش در هدایت و نقصان در کوری، نقصان در گمراهی، یعنی گمراهی انسان کم می شود، هدایت انسان، آگاهی انسان افزایش می یابد. نشست و برخاست با قرآن این جوری است، البته این با توجه و تدبر در قرآن حاصل می شود.

روز سه شنبه مورخ 8 بهمن 1398 در ایام سوگواری و عزای بانوی دو عالم زهرای اطهر، فاطمه زهرا سلام الله علیها و در راستای دستیابی به اهداف مسابقات قرآنی ترنم نور که انس با قرآن کریم و بهره مندی از مضامین الهی آن است، محفل انس با قرآن با حضور دانش آموزان پایه دهم از کلاس 104 برگزار گردید و ثواب این محفل نورانی تقدیم روح پر فتوح تمام شهدا بالأخص سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20