مسابقه و السابقون السابقون در آستانه یلدا

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می گیری،بدان که دست دیگرت در دست خداست…

با قلبی مالامال از نوعدوستی آنهم از جنس مهر و عاطفه و احساس به استقبال جشن باستانی یلدا می رویم باشد که سرمای پاییز جای خود را با مهر و محبت به گرمایی دلپذیر داده و نوید بخش شادی و آرامش باشیم.

کمک به دیگران و انجام کار نیک، یکی از بارزترین خصوصیات پیشوایان دینی ماست. هرگاه سخن از وظایف مسلمانان می شود، ائمه هدی علیهم السلام با الفاظ و عناوین مختلف و بیانات گوناگون احسان و نیکوکاری را یکی از اصول ارزشمند جامعه اسلامی برشمرده اند.

در فرهنگ اسلامی از احسان و نیکوکاری با عناوینی چون: گذرگاهی برای آخرت، مزرعه آخرت، معامله ای پرسود، توشه راه، نصرت الهی ، خوان کرم اهل بیت(ع) و… یاد شده است. کمک به دیگران و خدمت به خلق به معنای برآوردن نیازهای آنان از راههای درست است واعم از آن که مادی یا معنوی باشد در فرهنگ اسلامی، یکی از عبادت های پر اهمیت به شمار می آید.

نقل است پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: هر کس نیازی از برادر مؤمنش را برآورد مانند آن است که عمری خدای بزرگ را عبادت کرده باشد.

روز پنجشنبه مورخ 28 آذر 1398 در آستانه فرا رسیدن شب یلدا مسابقه خدا پسندانه “والسابقون السابقون” در دبیرستان برگزار گردید تا بهانه ای باشد برای فراهم آوردن فرصتی جهت مشارکت دانش آموزان در یاری رساندن به دوستان نیازمند خود در مدارس حمایتی.

باشد که لبخندی بر لبی بنشانیم و غمی از دلی بزدائیم و امید آنکه همیشه توفیق خدمت داشته باشیم و مورد رضای حق قرار گیرد. ان شاءالله

شایان ذکر است با حضور دانش آموزان همیشه فعال دبیرستان و عضو هیأت اخلاص، اقلام جمع آوری شده در مسابقه “والسابقون السابقون” بسته بندی گردید و به موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ارسال گردید.

از اولیاء ارجمند به جهت همکاری در این امر خداپسندانه بسیار سپاسگزاریم.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20