گرامیداشت هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس مظهر حماسه ، معنویت و دینداری ، آرمان خواهی ، ایثار و ازخود گذشتگی ، ایستادگی و پایداری و مقاومت ، مظهر تدبیر و  حکمت است.

 گزیده ای از اقدامات صورت گرفته به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در روزهای 31 شهریور ماه 1402 الی 6 مهر ماه 1402 به شرح ذیل می باشد :

  • فضاسازی هفته دفاع مقدس

با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس دانش آموزان هیئت اخلاص آموزشگاه تابلوها و فضا را با عکس و عکس نوشته هایی از شهدا آذین بستند.

  • نواختن زنگ مقاومت

زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی بعد از بیانات و خاطرات  پاسدار جناب آقای جلالی نواخته شد .

  • برگزاری آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام جبل النور

به رسم ادب ، در روز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام ،دانش آموزان هیئت اخلاص آموزشگاه در کنار مزار شهدای گمنام(جبل النور) با قرائت زیارت عاشورا، قرائت سوره مبارکه یاسین، غبارروبی و عطر افشانی ،عهدو پیمانی تازه با شهدا و آرمانهایشان بستند.

گفتگو نمودند ، از جهاد تبیینی که با علَم زینب سلام الله علیها در شام آغاز گردیده وتا امروز،با حوادث و جریان های گوناگون ادامه دارد.

  •  پویش دورکعت نماز عشق (هدیه به شهدای هشت سال دفاع مقدس )

دانش آموزان به  پاس فداکاری و رشادت های مردان خدا ،آنان که دست از دنیا شستند تا امروز در هوای امنیت و استقلال نفس بکشیم ؛ در پویش ۲ رکعت نماز عشق شرکت نمودند.

  •  بازدید از موزه انقلاب(بیت مقام معظم  رهبری)

حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

آشنایی با بزرگ مردی که دنیا را تحت تاثیر افکار و منظومه فکری اش قرار داده است از منزل مسکونی اش و خاطرات آن زمان ، ساعتی دلنشین و جذاب برای دخترانمان بود.

  • چله دعای عهد به یاد شهدا

هر روز با نام و یاد همه شهدا و شهید شاخص معرفی شده در کانال آموزشگاه دعای عهد پخش و زمزمه شد.

  •  گفتمان های بصیرتی در کلاس، نمازجماعت و ..

باشد که راه شهدا و منش شهدا  را سرلوحه خویش قراردهیم .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20