با خودت کنار بیا..!

تا با خودت کنار نیایی با هیچکس کنار نخواهی آمد. مهم کنار آمدن با خود است نه دیگران! وقتی که با خودت کنار بیای مطمئن باش با همه کس کنار خواهی آمد و هیچ مشکلی با کسی نخواهی داشت حتی اگر در نوع رابطه شون مقصر باشند!

اما مشکل بزرگ همینجاست که با خود کنار نمی آییم!مشکل حقیقی در خود ماست نه دیگران! مشکل اینجاست که هنوز خودمان را نشناخته و خود را پیدا نکرده ایم! مشکل اینجاست که شناختی درست از خوب و بد و ضعف و قوت خود نداریم!شناخت از جهان درون خویش، شناخت از خدای درون و حقیقت ها نداریم!

بدرستی نمی دانیم که کیستیم و از زندگی و زنده بودن چه می خواهیم! بدرستی نمی دانیم در این جهان بدنبال چه هستیم و این آمدن و شدن ما و این همه اتفاقات ریز و درشت زندگی برای چیست؟ این همه آدم هایی که در مسیر زندگی ما سبز می شوند برای چیست؟

آری مشکل اینجاست که هنوز با خودمون کنار نیامده ایم اونوفت انتظار داریم که ما با دیگران و دیگران با ما کنار بیایند!
با خودمون کنار نیامده ایم و اسیر سردرگمی ها و بلا تکلیفی هاییم و مدام در حال جنگ و ستیزیم. ترس و تردیدها ، توهمات و آشوب ها رها یمان نمی کنند زیرا در مرداب ذهن و ذهنیات خویش گیر افتاده ایم. در گرداب باورهای غلط خود دست و پا می زنیم و در مسیری مبهم و نامعلوم قدم نهاده ایم!

تکلیف ما با خودمان مشخص نیست ،خودمان را بدرستی باور و دوست نداریم زیرا نمی دانیم کیستیم و در کجای زندگی و این جهان قرار گرفته ایم! بدرستی از تشخیص خوب و بد عاجزیم! علیرغم تمامی ادعاها اما نگاه مون به دهان دیگران است و به تاییدشان نیازمندیم و ما را خوشحال و آرام می کند و توبیخ و سرزنش شان باعث رنجش ما می گردد!
آری! وابستگی به دیگران و شرایط بیرون از خود در ما بیداد می‌کند و بنوعی شرطی شده ایم و غم و شادی های ما را دیگران و دیگر چیزها رقم می زنند! خود را همرنگ دیگران و همرنگ جماعت کرده ایم و از خود بودن واهمه داریم!

اما چاره چیست و چگونه می توانیم با خودمان کنار بیاییم و در درون صلح و رضایتی راستین برقرار شود؟
“به قلب خود، به خانه مادری و حقیقی خود و به آن سرزمین عشق و نور و آگاهی رجعت کنیم”!
اینچنین است که از بیهوده زیستن، از تکرار و روزمرگی، از بردگی ذهن و باورهای غلط، از وابستگی های حقارت برانگیز و شرطی شدن ها و غم و اندوه های و سردرگمی ها رها خواهیم شد!

???

 جمع آوری کننده مطلب: دبیر تربیت بدنی دبیرستان؛ سرکار خانم ارضی
تایید کننده مطلب: مدیریت آموزشگاه؛ سرکار خانم قناعت


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20