فعالیت های واحد فرهنگی پرورشی در آبان ماه

گزارشات سال ۱۴۰۲

برپایی موکب عزاداری وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها

السلام علیک یا فاطمة المعصومه اشفعي لى في الجنة

وقتی پای کار اهل بیت علیهم السلام باشی ، دلت می خواهد آنچه بضاعت داری سرمایه ی عشق ورزی نمایی.امروز روز شور بود و شعور.دختران بصیر حریم علمی ابا عبدالله الحسین علیه السلام ،موکبی بپا کردند تا  عرض ارادتی به اخت الرضا علیها السلام داشته باشند .پذیرایی های متنوع :چای ،خرما و حلوا ؛  هم خود را دخیل پنجره فولاد نمودند هم خانواده هایشان را .امروز میهمان مهربانی دختران عزادار کریمه اهل بیت علیهم السلام در پایه یازدهم (۲۰۳و ۲۰۱)بودیم.

برگزاری مراسم زبان مقاومت

سرم از شرم، از خجلت ، سرم از غصه پایین است

مصیبت تلخ و غم جانکاه و فکرش سخت سنگین است

خبر ساده ،خبر زخمی، خبر لبریز از آتش

فلسطین داغدار و زلف‌های غزه خونین است

امروز دخترانمان جمع شدند تا هم دردی نمایند با ملتی مظلوم

دست در دست هم در خیمه ابا عبدالله الحسین علیه السلام به جهاد تبیینی پرداختند که پرچمدارش زینب کبری سلام الله علیها است.

  • قرائت قرآن کریم
  •  طنین سرود ملی
  • قرائت صلوات خاصه و عرض ارادت به ساحت ولی نعمت
  •  پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری
  • همخوانی سرود دسته جمعی
  • ذکر مصیبت وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها توسط آقای عظیمی
  • ایراد بیانات آقای دکتر نورس حمید از غزه
  • پرسش و پاسخ
  • ایراد شعارهای ضدصهیون
  • پخش دعای فرج
  • قرائت متن محاکمه (متنی که بر اساس مفاد قانون حقوق بشر، تقاضای محاکمه دولت غاصب اسرائیل را از دبیر کل سازمان ملل دارد)
  •  ️توزیع رزق معنوی
  •  امضا و ثبت اثر انگشت متن محاکمه

بخش هایی از این ویژه برنامه استکبار ستیزی و روشنگرانه بوده است.

رژیم جعلی صهیونیستی بویی از حقوق بشر و انسانیت نبرده است.

در روزهای گرم و پر حرارت جنگ میان ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی، دبیرستان  دوره دوم امام حسین علیه السلام  واحد۱ با دعوت از محمد نورس اهل فلسطین در جمع دانش آموزان مدرسه به بررسی آخرین تحولات فلسطین، نحوه معیشت و علت طوفان الاقصی  پرداختند.

نورس در حضور یک ساعته در دبیرستان امام حسین علیه السلام ،ابعاد و زوایای مختلف جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی با ملت فلسطین را با تشریح یک سوال کلیدی آغاز کرد: برخی از مردم ایران و کشورهای عربی از ما می‌پرسند؛ «چرا می‌جنگید؟ چرا به یک راه حل توافق و یا صلح فکر نمی‌کنید؟»

وقتی یو گالانت وزیر جنگ این رژیم از تریبون رسانه‌ای اعلام می‌کند که «غزه را همه جانبه محاصره می‌کنیم. ما با حیوان‌های انسان‌نما می‌جنگیم»؛ در این جنگ چند روزه برای همه روشن شد که نه توافق و نه مصالحه با صهیونیست‌ها نتیجه‌ای جز خسران و تصاحب کامل سرزمین‌های اشغالی برای ملت مظلوم فلسطین در بر ندارد.

او در ادامه تصریح کرد: این رژیم جعلی بویی از حقوق بشر و انسانیت نبرده و کودک و زن و پیر و خردسال برایش فرقی ندارد. دشمنان ما فقط با مسلمانان فلسطین سر عداوت ندارند، نمی‌خواهند یک مسلمان روی زمین زنده بماند. خاخام‌های اسراییلی مطابق اعتقادات دین ساختگی خود می‌گویند: مسلمانان را باید کشت.

او برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح که  «زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود» تحلیل دیگری از اوضاع کلان منطقه و جهان ارائه داد: حتی اگر غزه و فلسطین در این جنگ شکست بخورد، طبق فرمایش اخیر امام خامنه‌ای، شرایط میان دو طرف به گذشته بر نمی‌گردد. اسطوره اسراییل و ارتش شکست ناپذیرش در جهان شکست و بی‌تردید با این جنگ، معادلات منطقه و جهان در حال تغییر است.

با این جنگ، جبهه مقاومت از انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق تا پاکستان و افغانستان و قطر با هم بر سر حل شدن مسئله فلسطین و نابوی اسراییل متحد شده‌اند. اگر یک میلیارد مسلمان بر سر موضوعی متحد شوند، هیچ اتحادیه و کنفرانس و مجمعی در جهان قدرت برابری با ما را ندارد.

این جوان فلسطینی معتقد است: دفاع از اسلام و مقابله با اسراییل تنها امر واجب مردم فلسطین نیست؛ دیگر ملل مسلمان نیز در برابر دشمنان اسلام مسئولیت دارند. ما بیش از 7 دهه در بزرگترین زندان جهان مقاومت کردیم و اسیر و شهید شدیم، مابقی ماجرا فقط با جنگ حل نمی‌شود. باید سایر ملل مسلمان به میدان بیایند و برای نابودی اسراییل کاری بکنند.

او ابراز امیدواری کرد: آینده فلسطین و اتحاد جهان اسلام در دستان شما جوانان نسل آینده است که باید سهم خود را بپردازید. به امید اینکه بزودی در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی

أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ

شرکت در شورای دانش آموزی = تعهد ، همدلی ، مسئولیت پذیری

شورای دانش آموزی پیشران تحقق ایران قوی

آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی ،ایجاد ارتباط صحیح  مستقیم و دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه، برقراری دوستی و صمیمیت بین دانش آموزان و اشاعه احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه،از اهداف شورای دانش آموزی می باشد.

تبلیغات بیست و ششمین دوره انتخاباتی شورای دانش آموزی  از روز یک شنبه 30مهر ، دانش آموزان داوطلب برای انتخابات شورای دانش آموزی ثبت نام نمودند و تبلیغات این عزیزان از همان تاریخ به صورت تراکت های بصری و … آغاز گردید.

همزمان با دهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش آموزی با حضور مدیریت آموزشگاه ، معاون پرورشی و رئیس و نایب رئیس شورای دانش آموزی ، دونفرمنشی ، انتظامات با یاد شهدای مظلوم فلسطین به ویژه شهید میارطارق در فضایی آکنده از صمیمیت ، تعاون و همدلی برگزارشد.

اهم اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری انتخابات شایسته :

1-تشکیل ستاد انتخابات شورای دانش  آموزی و صدور ابلاغ برای اعضا

2-اطلاع رسانی به دانش آموزان

3-ثبت نام دانش آموزان داوطلب

4-انتخاب کاندیدا با تایید صلاحیت و نصب اسامی دربرد

5-تعیین محلی جهت نصب تبلیغات کاندیداها و همچنین معرفی در صبحگاه و بیان اهداف خود

6-انتخاب عوامل اجرایی از دانش آموزان به عنوان رئیس صندوق، نائب رئیس صندوق، ناظر و دونفر منشی و تشکیل جلسه توجیهی.

7-تهیه صندوق ومیز تزئینات جهت رای گیری و نصب بنر و پوستر

8-برگزاری انتخابات در روز دهم آبان ماه 1402

تقدیر از دانش آموزان برتر تربیتی به مناسبت هفته ملی نوجوان

از دانش آموزان فعال در عرصه فعالیت های تربیتی و فرهنگی که در ا جرای مراسم مذهبی ، اجرای صبحگاه ، فضا سازی و …تقدیر بعمل آمد.

برگزاری اردوی نسل صالح همزمان با هفته ملی نوجوان

روز شاد و به یادماندنی در اردوگاه آسمان هشتم

از دوهفته قبل رضایت نامه آماده شد .هدف از برگزاری اردو:  تقویت روحیه تعاون وهمکاری مبتنی بردستورات دینی، تقویت هویت فردی ، ایجاد روحیه نشاط همراه با تفریحات سالم ، برقراری ارتباط عاطفی مطلوب بین مربی و متربی وگرامی داشت هفته ملی نوجوان لیست اتوبوس ها به تعدا متقاضیان شرکت کننده در اردو بسته شد .هماهنگی با اردوگاه جهت  برگزاری یک روز به یادماندنی  انجام گردید. تمهیدات لازم طی جلسات متعدد با کادر آموزشگاه انجام گرفت .

در بدو ورود به اردوگاه دانش آموزان با امکانات و بازی های موجود در اردوگاه آشنا شدند و جهت صرف صبحانه در محوطه اردوگاه مستقر شدند.

بهترین دوستان در زندگی تو کسانی هستند که باعث می شوندبلندتر بخندی، درخشان تر لبخند بزنی و بهتر زندگی کنی!صرف صبحانه ای دلچسب در جمع دوستان و فضای سرسبز اردوگاه

شرکت در بازی های متنوع و مهیج و سپری نمودن یک روز شاد و به یادماندنی در جمع صمیمانه هم کلاسی هاشرکت در بازی های متنوع و مهیج و سپری نمودن یک روز شاد و به یادماندنی در جمع صمیمانه هم کلاسی ها

دختران حسینی با شنیدن اولین بانگ موذن در صفوف نماز حاضر شدند و به راز و نیاز با پروردگارشان پرداختند.

اردوی مدرسه بهترین و عالیترین موقعیت را برای پرورش استعداد، مهارت ها و علاقه مندیهای دانش آموزان فراهم میکند. دانش آموزان امروز بعد از سپری نمودن یک روز خاطره انگیز،ناهاری دلپذیر را در جمع دوستانه و صمیمی نوش جان نمودند.

نتیجه نظر سنجی از برگزاری اردو حاکی از روز خوب و خاطره انگیزی را داشت .

تهیه کلیپ های بصیرتی ازبیانات مقام معظم رهبری با همکاری هیئت دانش آموزی اخلاص

با توجه به ضرورت آشنایی با منویات مقام معظم رهبری ، تحلیل ، تبیین و تهیه محتوی از بیانات ایشان به همت کمیته رسانه آموزشگاه تهیه و در کانال آموزشگاه بارگزاری می گردد.

برگزاری مراسم  روز دانش آموز و شرکت درمراسم راه پیمایی 13 آبان

نوجوونی،تمرین جوونی و بزرگ شدنه، آغاز تشخیص و اختیار و استقلال؛و شاید هیچ چیز به اندازه باور داشتن و بزرگ شمردن، نمی‌توانه پشتوانه یه نوجوون باشه.نوجوون یه رهبر بالقوه‌ست،نه برای رهبری جامعه خودش توی آینده، که همین الان هم می‌تونه قلب‌ها را به خودش مجذوب کنه و جامعه‌ای را به سوی حقیقت رهبری کنه،فقط باید این توان باشکوه و بی‌بدیل رو باور کرد.

‌برگزاری صبحگاهی با همکاری دانش آموزان هیئت اخلاص آموزشگاه و مشارکت دانش آموزان بسیجی

اهم فعالیت های انجام شده در ۱۳ آبان ۱۴۰۲

  • قرائت قرآن کریم دانش آموز عزیز:مشکوه نژادمحمد
  • قرائت دلنوشته به مناسبت ۱۳ آبان، دانش آموز عزیز:بهار داودی
  • بیانات مدیریت محترم سرکارخانم قناعت با موضوع:تبریک روز دانش آموز و علت انتخاب روز دانش آموز
  • نواختن زنگ استکبارستیزی توسط نوه شهیدعلی اصغرحسینی، دانش آموز عزیز: ریحانه سادات حسینی وقرائت قسمتی از وصیت نامه شهید
  • تبریک روز دانش آموز توسط معاون پرورشی آموزشگاه و بیان نکاتی پیرامون ظلم ستیزی ، و ابراز انزجارنسبت به رژیم غاصب اسرائیل
  •  ایراد شعارهای ضدصهیون و ابراز انزجار از   دشمنان و مستکبرین توسط دانش آموز عزیز: اسما بیدرنگ
  • قرائت پیمان نامه توسط دانش آموز عزیز: تانیا کاسب
  •  ابراز انزجار از رژیم غاصب اسرائیل با لگد مال نمودن پرچم اسرائیل
  •  سرود همگانی
  • پذیرایی

شرکت در جلسات توانمند سازی معاونین پرورشی استان خراسان رضوی

شرکت در12 جلسه کارگاه های توانمند سازی نیروهای فرهنگی و پرورشی به جهت ضرورت شناخت، کشف و فهم زیست جهان نوجوان ایرانی با مولفه های هویتی و تعارضات آن ، مسائل زیست جنسی ، انتقال تجربیات تربیتی و … با حضور اساتید مطرح و صاحب نظر که به صورت استانی برگزار شده است.

مسابقه کتابخوانی قانون جذب و اسلام

همزمان با هفته کتاب سلسله گفتگوهایی از کتاب قانون جذب و اسلام به همت امام جماعت آموزشگاه حاج آقای چهکندی برگزار گردید .

فایل های صوتی در کانال آموزشگاه بارگزاری و بعداز 6 جلسه مسابقه ای از محتوی مطرح شده برگزار گردید.

پویش خیر ماندگار

یکی از دلایل شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی تجلیه روحیه احسان و نیکوکاری ، نوع دوستی و خیر خواهی در قالب سنت حسنه وقف و انجام امور خیریه و عام المنفعه است.

وقف کتاب از همان آغاز صدر اسلام به عنوان یک عمل خیر و سنت نیکو و پسندیده در شمار صدقه جاریه و باقیات الصالحات به حساب می آمده است و پاداش ، اجر فراوان اخروی ، شهرت ، نام نیک ،جاودانگی ، یاد وخاطره واقف را به همراه داشته است . دانش آموزان واقف آموزشگاه در وقف کتاب جهت اهدا به مدارس کم برخوردار حاشیه شهر شرکت فعال داشتند.

در توصیه های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) سفارش اکید به  شده است و صدقه جاریه مصادیق بسیاری دارد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها وقف کتاب است.

دانش آموزان کتاب هایی را به  آموزشگاه  هدیه کرده و در این صدقه جاریه شرکت نمودند.

کتابها ی جمع آوری شده  به مدرسه ای در حاشیه شهر اهدا شد .

شرح مختصر جشن میلاد سراسر برکت عقیلة‌العرب ،بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، حضرت زینب کبری سلام الله علیها در دبیرستان دوره دوم امام حسین علیه السلام واحد یک

1-دانش آموزان در آستانه میلاد عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار

در پویش: بهترین پرستارزندگی ام

شرکت نموده و  احساس و عواطف خود را درقالب  جملات زیبا در وصف بهترین پرستار زندگی شان به معاونت فرهنگی آموزشگاه ارسال نمودند.

2-در وادی زینب:

امام خامنه‌ای: امیدواریم دختران جوان و زنان جامعه‌ ما در الگوی زینب کبری دقت کنند و هویت و شخصیت خود را در آن ببینند؛ بقیه چیزها فرعی است. جوهر ذات یک انسان اگر تعالی و روشنایی و شفافیت پیدا کند، همه‌چیز در مقابل او کوچک می‌شود و قدرت او بر همه کارهای دیگر، برای او تأمین می‌گردد.

با هدف هویت بخشی ، تقویت باورها 14 دانش آموز همنام عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها از تمام پایه ها شناسایی و اسامی در کانال آموزشگاه و برد فضا سازی قرار گرفت.

همچنین ابراز محبت و تفقد با اعطای شاخه گل از سوی مدیریت و پرسنل آموزشگاه به دختران همنام حضرت صورت پذیرفت.

3-دارالشفای دوست:

وجود تو اشاره‌ای زینب‌گونه است

شاید دردمندی به دستان شفابخش تو دخیل بسته باشد…

حضور در کلینیک  سلامت کودکان مشهد و تقدیر از مادر دانش َآموز ثمین تقدیری  با اهدای شاخه گل و شیرینی

تقدیر از اولیا پرستار با تماس تلفنی

تقدیر از اولیا ی پرستار با اهدای تقدیر نامه و شاخه گل به فرزندشان در صبحگاه

4-به تو از دور سلام :

روزی معنوی مان شد که بار دیگر دوری راه را با بوی پرچمی از حرم بانوی صبر وحیا زینب کبری سلام الله علیها به سلامی التیام بخشیم .پرچمی که هدیه شده به مادر شهید بزرگوار محرابی بوده است .

دختران زینبی با چشمانی بارانی درحالی که نوای زینب زینب کنز حیا است پخش می شد به پرچم تیمن و تبرک جستند و آرزوهای بزرگ نمودند .

5-جشن میلاد بانوی آب وآیینه  :

همت بلند دختران حریم ابا عبدالله الحسین علیه السلام در برپایی جشن میلاد بانوی قهرمان کربلا با اجرای دکلمه ، مدیحه سرایی ، مسابقه ، تبریک مدیریت محترم آموزشگاه و پذیرایی گوشه ای ازدانه های  ارادت بود که صفا و صمیمیت را نیز افزون نمود.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20